Lauf Junge lauf!


De afgelopen lessen hebben jullie in de tweede klassen mavo/havo en vwo gekeken naar de film Lauf Junge lauf! Een prachtige, indrukwekkende film. We gaan nu werken aan de opdracht die ik jullie daarbij gegeven heb, Op het internet is heel veel informatie te vinden over de film en over het boek waarop de film is gebaseerd. Als je de opdrachten hebt gemaakt, heb je veel informatie verzameld. Met die informatie ga je een recensie schrijven over de film. En...misschien plaats ik die hier wel op het blog. Wil je nog even terugkijken...kijk dan eens naar de trailer


Jullie hebben van mij een opdrachtenblad gekregen waarop jullie een antwoord op een aantal vragen moeten geven. Deze antwoorden vormen de samen de basis van een verslag. Als het verslag af is is wil ik dat je een recensie schrijft: als je niet meer helemaal weet wat een recensie is, zoek je dat even op via Wikipedia.Hoe je dat inlevert (blog, volg, op papier) maakt me niet uit. Als je het maar inlevert voor vrijdag 21 april 12:00. Op school of via mail/online (blog/vlog). Indien je een papieren versie inlevert: zorg voor een voorblad met alle belangrijke gegevens, ook die van jezelf...

De vragen die je moet beantwoorden zijn:


  • Algemene gegevens van de film (acteurs, jaar waarin de film uitkwam, regisseur etc.)
  • achtergronden van de film (waarom gemaakt, gebaseerd op?)
  • samenvatting van de film en geef ook aan hoe de film afloopt.
  • beschrijving van de hoofdpersoon. Vertel iets over het karakter,ontwikkeling 
  • waar en wanneer speelt het verhaal zich af? Hoe weetje dat? Geef argumenten
  • hoeveel tijd verstrijkt er in de film? Let op: de vraag is dus niet hoelang de film duurt.
  • wat is het genre van de film?
  • is er een centraal thema/probleemstelling in de film? Waarop baseer je je antwoord?
  • is het tijdsverloop in de film chronologisch? Of zijn er flashbacks?
  • hoe eindigt de film: is er sprake van een open einde?
  • wat vond je zelf van de film?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Das Austauschkind

Die Welle